Fiskus nie dostanie więcej od unijnego wsparcia
Dotacja, która służy nie tylko promocji konkretnej marki, ale promowaniu całego regionu, nie zwiększa podstawy opodatkowania VAT.
Gmina otrzymała dofinansowanie na realizację projektu, którego celem jest budowa i kompleksowa promocja marki Termy Uniejów. Marka jest zastrzeżonym znakiem towarowym, do którego prawo ochronne przysługuje spółce komunalnej, w której gmina jest jedynym udziałowcem. Samorządowcy podkreślili, że aktualnie spółka wykorzystuje do działalności opodatkowanej VAT cztery obiekty, w tym zespół basenów termalnych. Promocja marki ma na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży usług realizowanych przez spółkę. Gmina tłumaczyła, że umowy dotyczące realizacji usług marketingowych składających się na projekt zostaną zawarte przez nią, ona również - jako usługobiorca - będzie odbiorcą wystawionych faktur VAT. Ponieważ projekt dotyczy bezpośrednio promocji marki oraz działalności prowadzonej przez spółkę, gmina zawarła umowę, na podstawie której spółka zapłaci jej wynagrodzenie za realizację projektu. Zapytała, czy wartość otrzymanego dofinansowania ze środków programu operacyjnego na realizację projektu będzie stanowiła element podstawy opodatkowania usługi, którą zrealizuje na rzecz spółki.
Fiskus odpowiedział, że tak. Jego zdaniem dotacja ma bowiem charakter kompensujący cenę z tytułu sprzedaży efektów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta